تو کنکور باید بدونی چه تست هایی رو اول حل کنی و چه تست هایی رو آخر! یعنی استراتژی حل تست داشته باشی . تازه چه جوری سریع حل کنی که وقت کم نیاری و استرس نگیری! اینارو هم من بهت می گم ، ما که با هوشیم باید راهمون فرق کنه!!!
همیشه بچه ها می گن خیلی می خونم اما درصدم خیلی فرق نمی کنه!!! ما تو این کلاس ها ، در عرض 16 جلسه (8هفته) درصد های پایین رو تا 50 درصد و درصدهای بالا رو تا 20 درصد بالا می بریم. پس شانس قبولی تو رشته های خوب برات بیشتر میشه!!!
تو این دوره قرار نیست همه ی فیزیک رو بگم ، اما همه ی نکات مهم رو می گم ضمن این که بررسی می کنیم احتمال اومدن کدوم تست ها بیشتره و چی کار کنیم با خیال راحت تر تست فیزیک بزنیم . کاری که خودت به تنهایی نمی تونی انجام بدی
امسال برای پانزدهمین ساله که کلاس تست و نکته و همایش برگزار می کنم، این دوره از اوایل اردیبهشت96 شروع میشه ، روزهای دوشنبه ، هشت هفته طول می کشه و تو هر هفته دو جلسه کلاس داریم و تو این کلاس ها تست های احتمالی و نکات اساسی رو بررسی می کنیم
اردیبهشت ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« فروردین   خرداد »
 1
۲۳۴۵۶۷۸
۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵
۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲
۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹
۳۰۳۱  
 

فکر و زندگی‌تان را با دویدن تغییر دهید

 

فکر و زندگی‌تان را با دویدن تغییر دهید

دویدن

دویدن

سلامت > عمومی – همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای:
تداوم و ممارست در دویدن دریچه‌های جدیدی در زندگی به روی شما باز می‌کند به گونه‌ای که نگرش شما در زندگی دگرگون خواهد شد.

تأثیرات مفید دویدن روی سلامت بدن، تناسب اندام، افزایش ظرفیت قلبی، عروقی، تنفسی و کاهش استرس انکارناپذیر است.
اما جالب است که همین فعالیت بدنی اگر مستمر انجام شود، تغییراتی شگرفی در طرز فکر و نگرش دونده  بوجود خواهد آورد. تغییراتی که گاها، افق‌های جدیدی پیش روی او می‌گشاید.

دویدن هر چند کاری دشوار و طاقت‌فرسایی است، اما ارزش شروع، تداوم و ممارست را دارد. بهتر است هر چه زودتر شروع کنید تا نتایج آن را خود ببینید.

اگر چه دشوارترین مرحله یک کار، شروع آن است. هرگز به خاطر دشوار بودن کاری، از آن نترسید و خود را از نتایج مثبت آن محروم نکنید. به مرحله دشوار کار که همان مرحله شروع است، غالب شوید و بعد با صبوری کم کم ادامه کار  شما را جذب خواهد کرد.
می‌دانید که تداوم در هر کاری، باعث ایجاد عادت در شما می‌شود. هیچ کس دونده، دانشمند، نویسنده و… به دنیا نمی‌آید. بلکه با تمرین و ممارست است که به چنین درجاتی می‌رسید.

اگر اهل دویدن نباشید، ممکن است تصور اینکه هفته‌ای چندبار و هر بار حدود چندین کیلومتر بدوید، غیر ممکن باشد. شاید از خود بپرسید که این ورزشکارها انگیزه و نیروی چنین فعالیتی را از کجا می‌آورند.

حقیقت این است که تداوم و پیشتکار در یک کار مثبت، به تدریج باعث شکل‌گیری عادت‌های مثبت می‌شود، خواه این کار مسواک زدن به موقع باشد، دویدن یا عادت مطالعه و… باشد.

اگر می‌خواهید فرد موفقی شوید یا در کاری مهارت پیدا کنید، باید قبول کنید که این کار ربطی به معجزه ندارد. تنها با پذیرش و تحمل شرایط موجود و تمرین‌های منظم  با برنامه‌ریزی صحیح امکان پذیراست. به عبارتی موفقیت با تنبلی و تن‌اسایی هیچ سنخیت و ارتباطی ندارد.

برای مثال اگر نشاط و سرخوشی بعد از تمرینات ورزشی یا همین دو را می‌خواهید؟ باید دقایق فشار به عضلات، گرما، عرق کردن و نفس نفس زدن‌ها را تحمل کنید. بنابراین تنبلی و تن‌آسایی را کنار بگذارید، تا این نشاط و سرخوشی را تجربه کنید.

یک نکته را یادآوری می‌کنم؛ کسانی که کاری را بهتر از شما انجام می‌دهند، در حکم آموزگاران شما خواهند بود، نه در جایگاه رقبای شما…مثلا اگر کسی را سراغ دارید که بهتر و بیشتر از شما می‌دود و برنامه منظم‌تری دارد، ناخودآگاه از او یاد می‌گیرید که منظم‌تر باشید و از وقت‌های فراغت خود بهتر استفاده کنید.

همین فلسفه در زندگی هم به شما یاد می‌دهد که وقتی آدم موفق‌تر و بهتری می‌بینید، به جای بخل و حسد، یاد بگیرید که از او بیاموزید و او را سرمشق خود قرار دهید.

بیاد داشته باشید که هیچ مرزی برای توانایی‌های یک انسان وجود ندارد. شما به تدریج با دو یاد می‌گیرید که می‌توانید پیوسته رکوردهای شخصی را بشکنید.

همان فردی که در روزهای اول از به پایان بردن یکی دو کیلومتر ناتوان بود، به تدریج متوجه می‌شود که می‌تواند کیلومترهای بیشتری را بدون خستگی طی کند. جالب است که در ورزش دو، خیلی وقت‌ها فرد در میانسالی بهتر از اوج جوانی‌ خود می‌تواند عمل کند و فواید بسیار آن را لمس کند. چرا که با تداوم دویدن؛ در زندگی عادی هم شما یاد می‌گیرید که می‌توان بیشتر تلاش کرد، مطالعه کرد و خسته نشد و در پایان موفق هم شد.

در این راه همیشه احتمال دارد، چیزهایی و اتفاقات پیش بینی نشده‌ایی برنامه‌ریزی شما را به هم زنند. باز هم از تلاش دست بر ندارید. اگر برای ماه آینده خود برنامه‌ریزی ورزشی کرده‌اید؛ ولی مصدومیت، بارش باران، گرمای زیاد،جلسات کاری و یا ماجرا‌های غیر قابل پیش بینی برنامه‌ریزی شما را به هم می‌زنند، تمرین خود را رها نکنید، بلکه با پشت‌کار بیشتر به سمت تمرین در اولین فرصت بروید.
به عبارتی همه وقایع را از رو ببرید. بعضی از آدم‌ها از قانون همه یا هیچ پیروی می‌کنند. یعنی به محض اینکه حس می‌کنند برنامه‌ریزیشان به هم ریخته، به کلی عصبی و ناامید می‌شوند و به اجرای بقیه برنامه هم رضایت نمی‌دهند و به کل همه چیز را رها می‌کنند.

اما ورزش دو به شما یاد می‌دهد که همیشه این رویدادهای غیرفابل پیش‌بینی وجود دارند، نباید از آنها ترسید،نباید سخت گرفت و باید به اجرای باقی برنامه رضایت داد و یادتان نرود که همیشه امکان جبران وجود دارد.

نکته دیگر این است که نشاط و سرخوشی تنها در لحظه رسیدن به خط پایان یا پایان زمان تمرین دوندگی نیست، یاد بگیرید که در حین ورزش و عرق ریختن هم از فعالیت خود لذت ببرید. تنها افرادی که می‌دوند، می‌دانند که وقتی آرام می‌دوند و در همان حال به موسیقی دلخواه خود گوش‌می‌دهند و  در تخیلات خود غوطه‌ور هستند چه لذتی کسب می‌کنند.

در لحظه‌هایی که عضلات و اعصاب فرد دونده هر لحظه به او یادآور می‌شوند که تو در حال انجام ورزشی سودمند هستی، آرام هستی، خون در رگ‌هایت با سرعت جریان دارد و  تو سالم و توانمند هستی!

این شرایط را می‌توان در حین انجام کارهای دشوار برای رسیدن به هدف‌های زندگی نیز شبیه سازی کرد و یاد گرفت. به عبارتی باید  از کار خود لذت ببری، چه آنگاه که برای خریدی ضروری مجبوری اضافه‌کاری کنی، چه آنگاه که برای قبولی در آزمونی مورد نظر، ساعت‌ها مطالعه می‌کنی.

هنگام دویدن وقتی به یک سربالایی تند می‌رسی و نفس کم می‌آوری، هر لحظه خستگی عضلات، فشار روی قلب و ریه به شما نهیب می‌زنند که توقف کن و خستگی رفع کن… کسی هم بالای سر شما نیست که شما را شماتت کند که چرا توقف کردی یا شما را برای دویدن تشویق کند و… بنابراین ممکن است تسلیم این وسوسه‌ها شده و متوقف شوید! اما وقتی به تدریج ورزش دویدن برای شما به یک عادت تبدیل شد، یاد می‌گیرید که به این وسوسه‌ها نیز، نه بگویید!

اگرچه ممکن است سختی و مشکلات کار، روند پیشروی شما را کندتر کند، اما نباید باعث توقف شما شود.

اجازه ندهید که خواسته شما برای رسیدن به اهداف بزرگ، احساس رضایت و لذت از رسیدن به اهداف کوچک‌تر را از بین ببرد.به عنوان مثال؛ دوست دارید روزی در مسابقه دوی ماراتون شرکت کرده و برنده شوید، این امر نباید شما را از لذت‌ها و خوشی‌های تمرین‌های کوتاه فعلی محروم کند. شما باید از تمرین‌ها، استمرار و پشتکار خود در هر لحظه لذت ببرید.

در زندگی هم وضعیت به همین صورت است. دوست دارید که بهترین فرد تحصیل‌کرده در رشته خود شوید، این امر نباید باعث شود که در هنگام تحصیل و یا بارسیدن به درجه‌های علمی کم‌تر، ناراحت شوید و با خود بگویید که جایی برای خوشحالی نیست و تا قله فاصله زیادی است… چنین تفکری شما را در میان راه خواهد گذاشت. باید یاد بگیرد که از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرید و در انتظار پایان چیزی، رسیدن به چیزی و…برای کسب خوشحالی نباشید. بلکه این مراحل و لحظه‌های امر هستند که می‌توانند شیرینی هدف بزرک و غایی را برایتان به ارمغان بیاورند.

درنگ نکنید، بلند شوید و تمرین دوی خود را شروع کنید، حتی اگر به مدت “یک دقیقه” هم که شده، همین امروز شروع کنید تا نتایج عالی آن را تجربه کنید و به دیگران هم انتقال دهید.

برگرفته از: mindbodygreen

 

بــرچسب ها :
, , , , , ,
امتیاز دهیـد :
اگر این مطلب را دوست دارید پس like کنید :

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



 
 
نظرات :
2933
بازدید امروز :
1677
بازدید دیروز :
2724
تعداد عضو ها :
13708
کل مطالب :
2185
 
تلفن :
021-66388462
فکس :
021-66389469
همراه :
09121184523
ارسال پیامک :
10008395
[email protected]
 
نماد اعتماد الکترونیکی