Header ad

بهبود بخشیدن وضعیت ذهن باچهار حرکت فیزیکی

۹۷۰x90

بهبود بخشیدن وضعیت ذهن باچهار حرکت فیزیکی

 بهبود بخشیدن وضعیت ذهن باچهار حرکت فیزیکی

سلامت > عمومی – همشهری آنلاین:
کنترل تمامی بدن به دست مغز است، اما بدن نیز می‌تواند به واسطه بازخورد‌هایی که به سیستم عصبی ارسال می‌کند، روی مغز اثرگذار باشد؛ در حقیقت بدن و ذهن در کنار یکدیگر می‌توانند مفهومی از جهان هستی را ایجاد کنند.

براساس گزارش لایو‌ساینس، با توجه به مطالعاتی که دانشمندان درباره چگونگی ترجمه سیگنال‌های دریافتی از اندام‌های بدن توسط مغز انجام داده‌اند، راه‌هایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها و به کمک اندام‌های مختلف بدن،‌وضعیت ذهن و مغز را بهبود بخشید.

لبخند، شادی و آرامش می‌آورد

پژوهش‌ها نشان داده‌اند خنده بی‌دلیل می‌تواند مغز را تحریک کرده و از میزان استرس افراد بکاهد و در عین‌حال آنها را شادتر کند. در یک آزمایش از داوطلبان خواسته شد  که میله‌های چوبی را در دهانشان نگه‌دارند، این‌کار همان ماهیچه‌هایی را در صورت افراد فعال می‌کند که در هنگام خندیدن فعال می‌شوند. محققان دریافتند این داوطلبان در انجام فعالیت‌های پراسترس نسبت به داوطلبانی که حالت خنده در چهره آنها ایجاد نشده‌بود، بهتر عمل می‌کنند.

در مطالعه‌ای مشابه که در سال ۱۹۸۸ انجام شد، داوطلبانی که باید با دهان خود خودکاری را نگه می‌داشتند، نسبت به دیگر داوطلبان واکنش بهتری به کاریکاتورهای خنده‌دار از خود نشان می‌دادند.

ژست قدرت

ایجاد حالت‌هایی خاص در فرم بدن احساس قدرت را در انسان افزایش می‌دهد. محققان می‌گویند حالتی از بدن که منجر به افزایش فضای شخصی شود، مانند باز نگه داشتن بازوها از هم و دور نگه‌داشتن آنها از بدن، حتی می‌تواند سطوح هورمونی بدن را نیز افزایش داده و در انسان احساس قدرت و ریسک‌پذیری ایجاد کند.

در مطالعه‌ای از داوطلبان خواسته‌شد برای چند‌دقیقه ژست قدرتمندی بگیرند، مثل از هم باز نگه داشتن بازوها رو به سوی آسمان، و سپس از آنها خواسته شد ۲ دلار را در کارهای مختلفی با درجات مختلف خطر ورشکستگی، سرمایه‌گذاری کنند. نتایج نشان داد این افراد نسبت به دیگر داوطلبانی که احساس قدرت نکرده‌بودند، راحت‌تر روی سرمایه خود ریسک می‌کردند.

به گفته محققان،‌اگرچه از نظر بسیاری حالت‌های ابراز قدرت بدن،‌حالت‌هایی مردانه به‌نظر می‌آیند، اما این حالت‌های بدن در زن‌ها نیز احساس قدرت ایجاد می‌کند.

چرت بزنید تا باهوش شوید

چرت‌زدن فراتر از یک استراحت کوتاه برای مغز خسته و فرسوده‌است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند چرت زدن همان‌تاثیری را روی مغز از خود به‌جا می‌گذارد که خواب خوب شبانه. به بیانی دیگر چرت زدن در نیمه روز باعث بهبود حافظه،‌ یادگیری و عملکرد ذهنی خواهد شد.

وضعیت مراقبه آرامش‌بخش است

محققان معتقدند قرار دادن بدن در وضعیت مراقبه با مدیتیشن و تنفس عمیق می‌تواند ذهن را پاکسازی و تنظیم کند. براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ انجام شده و در نشریه PlusOne منتشر شده‌است، ممکن است متمرکز کردن فرد روی مکانیزم مغز که حالت بدن و تنفس را کنترل می‌کند، منجر به آرامش‌بخشی ذهن شود.

واژهٔ ذهن، مجموعه یی است با یک فرماندهی واحد که مغز نامیده می‌شود. هوش ذاتی و دانایی آموختنی و آگاهی‌های دریافتی از اندیشه، ادراک، حافظه، احساسات، امیال، تخیل مجموعاً در تشکلی به اسم مغز (رفتارهای تازهٔ ارادی) و (رفتارهای تکراری و عادی شده) انسان را فرماندهی می‌کنند. فرمان‌های صادر شده از مغز توسط نخاع که پیام رساننده‌ای زنده و چالاک است به میلیاردها سلول در اندامها مختلف رسیده و باعث انجام شدن یا نشدن یک عمل می‌شوند. پایانه‌ها و حس سنج‌های محیطی فید بک مربوطه را به مغز بر می‌گردانند که این روند باعث شادابی و احساس اعتماد به نفس در آدمیان می‌شود. البته عمدتاً واژه ذهن در نزد عامهٔ مردم هنگام بکارگیری واژه ذهن، بیشتر منظورشان محاسبات فکری و عقلی است. با این وجود نظریاتی هم ارائه گردیده که به طور کل با بقیه نظریات متفاوت می‌باشد که مشهورترین آنها نظریه امرائی است که ذهن را بعد مادی وجود انسان می‌داند. این نظریه معتقد است که ذهن جنبه مادی داشته یا بخشی از آن مادی است بر اساس این نظریه کالبد انسانی در حیطه ذهن قرار دارد.

نظریه‌های مربوط به ذهن و کارکرد آن بی‌شمار است. اولین تفکرات دربارهٔ ماهیت ذهن، توسط افرادی مانند زرتشت، بودا، افلاطون، شانکرا و دیگر فلاسفه و متفکران باستانی یونان و هند و پس از آن‌ها توسط فلاسفه اسلامیصورت گرفت. تئوری‌های گذشتگان، بر پایه خداگرایی و الهیات بنا شده و فلسفه ذهن را پیوندی میان ذهن، روح، ماوراءالطبیعه و جوهر ذاتی می‌داند. در تئوری‌های معاصر که بر پایه پژوهش‌های علمی دربارهٔ مغز است، ذهن را انعکاسی ازفعالیت‌های درون کاسه سر که مغز در آن قرار داردمی‌دانند که دارای دو جلوهٔ خودآگاه و ناخودآگاه است.

ذهن قوی ، داشتن ذهن قوی
افراد موفق و دارای یک ذهن قوی، دارای برخی خصوصیات برجسته ای هستند که می توان به راحتی آنها را در رفتار و افکار خود بیایند. تقویت ذهن و روح فرد، گاهی می تواند اهمیت به مراتب بیشتری از سلامت جسم داشته باشد.
بازدید : ۸,۵۵۵ نفر

داشتن ذهن قوی

تقویت قدرت ذهن مستلزم ممارست هرروزه است و باید خودتان را وادار کنید قوی تر شوید، خوش بینی واقع گرایانه را حفظ کنید، و حدو مرزی برای سلامتی تان تعیین کنید. آدم هایی که ذهن قوی دارند وقت شان را با غصه خوردن برای خودشان یا قدرت نمایی برای دیگران تلف نمی کنند. در اینجا ۲۱ ویژگی را که نشان می دهد ذهن شما قوی تر از متوسط است به اشتراک گذاشته ایم.
پرورش قدرت ذهنی زمان زیادی می خواهد.
تقویت قدرت ذهن مستلزم ممارست هرروزه است و باید خودتان را وادار کنید قوی تر شوید، خوش بینی واقع گرایانه را حفظ کنید، و حدو مرزی برای سلامتی تان تعیین کنید. آدم هایی که ذهن قوی دارند وقت شان را با غصه خوردن برای خودشان یا قدرت نمایی برای دیگران تلف نمی کنند.
چه طور می فهمید کجای این طیف قرار دارید؟ ما از ایمی مورین، روان درمان گر و نویسنده ی”۱۳ کار که آدم هایی با ذهن قوی انجام نمی دهند”، پرسیده ایم.
مورین این ۲۱ ویژگی را که نشان می دهد ذهن شما قوی تر از متوسط است با ما به اشتراک گذاشته است. ما فهرستی از آنها را از زبان خودش در ادامه آورده ایم:

۱. تعادل احساس و منطق را برقرار می کنید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند می دانند احساسات چه طور تفکرشان را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها در تلاش برای گرفتن بهترین تصمیم های ممکن، تعادل احساس و منطق را برقرار می کنند.

ذهن قوی
چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۲. رفتار مولد را انتخاب می کنید.
با این که بهانه تراشی، گلایه از دیگران، و خودداری از شرایط سخت وسوسه انگیز است، اما آدم هایی که ذهن قوی دارند وقت تلف کردن برای فعالیت های غیرمولد را نمی پذیرند.

۳. با اطمینان احساس می کنید می توانید خودتان را با تغییر وفق بدهید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند می دانند با این که تغییر ناراحت کننده است، ولی قابل تحمل است. آنها به جای مقاومت در برابر تغییر، انرژی شان را صرف سازگاری با آن می کنند.

۴. با ترس های بازدارنده روبه رو می شوید .
آدم های قوی ذهن نیازی ندارند به ترس های شان غلبه کنند چون می توانند با چیزهای دیگری خودشان را به دیگران اثبات کنند، اما با این حال سعی می کنند با ترس های بازدارنده روبه رو شوند.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۵. از اشتباهات تان درس می گیرید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند اشتباهات شان را پنهان یا توجیه نمی کنند. بلکه از آنها درس می گیرند.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۶. خوپسندی را با خودبهبودی تعدیل می کنید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند خودشان را همان طور که هستند می پذیرند، و در عین حال برای پیش رفت شخصی احساس نیاز می کنند.
شادی برای موفقیت دیگران.

۷. موفقیت های دیگران را واقعا جشن می گیرید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند با اطرافیان شان-به جای رقابت- همکاری می کنند آنها تصور نمی کنند موفقیت آدم های دیگر دستاوردهای خودشان را کوچک جلوه می دهد.

۸. از زندگی مطابق ارزش های تان راضی هستید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند نسبتا آسان تصمیم می گیرند، چون اولویت های شان را می دانند و مطابق ارزش های شان زندگی می کنند.

۹. روی تقویت مهارت های تان تمرکز می کنید نه به رخ کشیدن آن ها.
درست است که بعضی آدم ها به دنیال تایید دیگران هستند، اما آدم هایی که ذهن قوی دارند کم تر نگران تایید دیگران هستند. درعوض، برای بهترشدن انگیزه ی ذاتی دارند.

۱۰. هم سو با باورهای تان زندگی می کنید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند با خودشان روراست هستند. کلام شان با رفتارشان هم سو است.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۱۱. سختی های زندگی را فرصتی برای رشد می بینید.
با این که سختی باعث می شود بعضی ها از کوره در بروند، اما آدم هایی که ذهن قوی دارند اجازه می دهند سختی ها آنها را بسازند.

۱۲. خودباوری تان به کسی که هستید بستگی دارد، نه آن چه به دست آورده اید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند چه ببازند چه ببرند درمورد خودشان احساس خوبی دارند.
به یاد داشته باشید این یک ماراتن است نه دوی سرعت.

۱۳. استقامت برای بهترین نتیجه را تمرین می کنند.
آدم هایی که ذهن قوی دارند اهداف شان را مانند ماراتن در نظر می گیرند نه دوی سرعت. آنها تمایل دارند درد کوتاه مدتی را که می تواند دستاوردی بلندمدت داشته باشد تحمل کنند.

۱۴. بعد از شکست به راحتی خود را بازمی یابید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند شکست را ته خط نمی بینند. درعوض، از تلاش های بی فرجام آگاهی کسب می کنند که شانس موفقیت های شان را در آینده افزایش می دهد.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۱۵. یک خوش بین واقع گرا هستید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند می توانند لایه ی نقره را جست وجو کنند و به نیمه ی درخشان شرایط سخت بیندیشند اما اجازه نمی دهند تمایلات خوش بینانه چشم شان را به واقعیت ببندد.

۱۶. مسولیت شخصی انتخاب های تان را می پذیرید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند بی دلیل خودشان را شماتت نمی کنند، اما مسولیت کامل اعمال شان را می پذیرند.

۱۷. شکرگزاری می کنید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند به جای این که جار بزنند بیش تر نیاز دارند، شکر می کنند که بیش از نیازشان دارند.

۱۸. روی چیزی تمرکز دارید که می توانید کنترل کنید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند در زندگی مولد و موثر هستند چون نبوغ و توانایی شان را صرف چیزهایی می کنند که می توانند کنترل شان کنند.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

۱۹. فعالانه به حل مشکلات می پردازید.
آدم هایی که ذهن قوی دارند بیش از حد به مشکلات فکر نمی کنند-درعوض، راه حل هایی ابداع می کنند.

۲۰. پذیرای یادگیری از هرچیزی هستید که در اطراف تان وجود دارد.
آدم هایی که ذهن قوی دارند، دائما در حال یادگیری از موقعیت ها و آدم هایی هستند که هرروز با آنها روبه رو می شوند.

۲۱. به جای پوشاندن نقاط ضعف تان روی آنها کار می کنید.
با این که خیلی ها سخت تلاش می کنند تا نقص های شان را پنهان کنند، اما آدم هایی که ذهن قوی دارند انرژی شان وقف بهبود بخشیدن به کاستی های شان می کنند.

۲۱ علامت افرادی که ذهن قوی دارند

منبع : بازده-/ف
زیر فروشگاه

منبع نوشته:همشهری ، ویکی پدیا ، نمناک

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

زیر فروشگاه