Header ad

بارم بندی کتاب عربی دبیرستان سال تحصیلی ۹۱-۹۲

۹۷۰x90

درس: عربی رشته ادبیات و علوم انسانی دوره پیش دانشگاهی کد ۱/۳۱۶

 

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم ، شهریور، بزرگسالان،و دی ماه

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۵/۳

 

 

درس اول

 

 

۱

 

 

درس دوم

 

 

۵/۳

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۳

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۳

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۳

 

 

درس پنجم

 

 

۱

 

 

درس ششم

 

 

۳

 

 

درس ششم

 

 

۱

 

 

 

 

 

 

درس هفتم

 

 

۳

 

 

 

 

 

 

درس هشتم

 

 

۳

 

 

 

 

 

 

درس نهم

 

 

۲

 

 

 

 

 

 

درس دهم

 

 

۲

 

 

 

 

 

 

درس یازدهم

 

 

۲

 

 

 

 

 

 

درس دوازدهم

 

 

۲

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

 

درس: عربی رشته ادبیات و علوم انسانی دوره پیش دانشگاهی کد ۱/۳۱۶

 

 

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم ، شهریور، بزرگسالان،و دی ماه

 

 

نمره

 

 

ترجمه جمله‌های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات

 

 

۴

 

 

ترجمه جمله‌های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات

 

 

۴

 

 

معنی کلمه عربی به فارسی (کلمه‌ها در جمله داده شود.)

 

 

۵/۰

 

 

معنی کلمه عربی به فارسی (کلمه‌ها در جمله داده شود.)

 

 

۵/۰

 

 

سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه

 

 

۱

 

 

سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه

 

 

۱

 

 

درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود)

 

 

۲

 

 

درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود)

 

 

۲

 

 

للتعریب

 

 

۲۵/۱

 

 

للتعریب

 

 

۲۵/۱

 

 

انتخاب ترجمه مناسب از داخل پرانتز برای کلمه مشخص شده

 

 

۷۵/۰

 

 

انتخاب ترجمه مناسب از داخل پرانتز برای کلمه مشخص شده

 

 

۷۵/۰

 

 

متضاد، مترادف، مفرد و جمع

 

 

۵/۰

 

 

متضاد، مترادف، مفرد و جمع

 

 

۵/۰

 

 

تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی

 

 

۱

 

 

تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی

 

 

۱

 

 

للمحادثه

 

 

۱

 

 

للمحادثه

 

 

۱

 

 

انواع کلمه (اسم و فعل و حرف؛ انواع جمع، انواع مذکر و مؤنث)

 

 

۷۵/۰

 

 

اقسام کلمه

 

 

۲۵/۰

 

 

جامد و مشتق(تشخیص و ساخت)

 

 

۷۵/۰

 

 

جامد و مشتق

 

 

۵/۰

 

 

تشخیص انواع معارف

 

 

۷۵/۰

 

 

معرفه و نکره

 

 

۲۵/۰

 

 

تشخیص انواع اعراب و بناء، اسم‌های مقصور، منقوص، ممدود و صحیح‌الآخر

 

 

۱

 

 

اعراب فعل مضارع

 

 

۵/۰

 

 

مضارع مرفوع و مجزوم و منصوب

 

 

۷۵/۰

 

 

نواسخ

 

 

۷۵/۰

 

 

جمله اسمیه و فعلیه

 

 

۱

 

 

مفاعیل

 

 

۷۵/۰

 

 

للاعراب و التحلیل الصرفی

 

 

۵/۱

 

 

حال

 

 

۵/۰

 

 

صحّح الأخطاء

 

 

۱

 

 

تمییز

 

 

۵/۰

 

 

  التشکیل

 

 

۵/۰

 

 

استثناء

 

 

۲۵/۰

 

 

 

 

منادا

 

 

۲۵/۰

 

 

 

 

مضاعف

 

 

۲۵/۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

مهموز

 

 

۲۵/۰

 

 

اسالیب جمله

 

 

۵/۰

 

 

للاعراب والتحلیل الصرفی

 

 

۱

 

 

صحّح الأخطاء

 

 

۱

 

 

التشکیل

 

 

۵/۰

 

 

 

 

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

 

بارم بندی درس عربی (۱) سال اول متوسطه کد۱/۲۰۴ 

الف- ترجمه کلمه و جمله ، درک مطلب و کاربرد واژگان (۱۲ نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» (مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم و شهریور)

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [۱]
۲- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود (۵/۱ نمره)

 

 

و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با معنی، مفرد و جمع باشد.)
۴-تصحیح اغلاط در بخش کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان شامل موارد زیر:
– ترجمه چهار کلمه عربی به فارسی. [۲]

 

 

– مترادف و متضاد.
۶-تکمیل ترجمه ناقص

 

 

 ۷-تعریب

 

 

۸- اضواء قرآنیه و فی رحاب نهج البلاغه

 

 

۴
۵/۱
۲

 

 

 

 

۱
۵/۱

 

 

 

 

۵/۰

 

 

۵/۰

 

 

۱

 

 

ب- قواعد (۸ نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- شناخت افعال ماضی و مضارع و امر و نهی ؛ ضمیر ؛ إعراب؛
۲-  ثلاثی مجرد و مزید
۳-  جامد و مشتق
۴-  التحلیل الصرفی

 

 

۲
۵/۲
۵/۲
۱

 

 

نوبت دوم ( خرداد و شهریور و بزرگسال)

عناوین

 

 

نمره

 

 

شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن ۱

 

 

اسم جامد و مشتق۱

 

 

ضمیر ۷۵/۰

 

 

موصول ۷۵/۰

 

 

معرب و مبنی ۷۵/۰

 

 

جمله فعلیه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور ۲۵/۱

 

 

جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و … ) ۱

 

 

 التحلیل الصرفی و الاعراب ۱

 

 

 التشکیل ۵/۰

 

 

۱

 

 

۱
۷۵/۰
۷۵/۰
۷۵/۰
۲۵/۱
۱
۱
۵/۰

 

 

 نوبت دوم (شهریور و بزرگسال)


عناوین

 

 

نمره

 

 

شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن

 

 

اسم جامد و مشتق

 

 

ضمیر

 

 

موصول

 

 

معرب و مبنی

 

 

جمله فعلیه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور

 

 

جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و … )

 

 

 التحلیل الصرفی و الاعراب

 

 

 التشکیل

 

 

۱

 

 

۱
۷۵/۰
۷۵/۰
۷۵/۰
۲۵/۱
۱
۱
۵/۰

 

 

 

بارم بندی درس عربی (۱) سال اول متوسطه کد۱/۲۰۴

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم

 

 

نمره

 

 

شهریور

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۴

 

 

درس اول

 

 

۵/۱

 

 

درس اول

 

 

۵/۱

 

 

درس دوم

 

 

۴

 

 

درس دوم

 

 

۵/۱

 

 

درس دوم

 

 

۵/۱

 

 

درس سوم

 

 

۴

 

 

درس سوم

 

 

۵/۱

 

 

درس سوم

 

 

۵/۱

 

 

درس چهارم

 

 

۴

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۱

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۱

 

 

درس پنجم

 

 

۴

 

 

درس پنجم

 

 

۲

 

 

درس پنجم

 

 

۲

 

 

درس ششم

 

 

۲

 

 

درس ششم

 

 

۲

 

 

 

 

درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

درس نهم

 

 

۵/۲

 

 

درس نهم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

درس دهم

 

 

۵/۲

 

 

درس دهم

 

 

۵/۲

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

 بارم‌بندی درس عربی(۲)سال دوم دبیرستان کلیه رشته‌ها به‌استثنای رشته ‌ادبیات و علوم‌ انسانی کد۱/۲۲۴

 الف- ترجمه جمله،کلمه؛ کاربرد واژگان و مترادف و متضاد و درک مطلب (۱۲ نمره)

« صورت سؤال به زبان فارسی باشد.»

( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم و شهریور)

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات  [۳]
۲- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود (۲ نمره) و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با معنی، مفرد و جمع باشد.)
۴-تصحیح اغلاط  در کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان مانند:
–   ترجمه سه کلمه عربی به فارسی و یکی فارسی به عربی  [۴]
–   مترادف و متضاد
۶- تکمیل ترجمه ناقص
۷-تعریب

 

 

۴
۵/۱
۵/۲

 

 

 

 

۱

 

 

۵/۱

۱
۵/۰

 

 

 

 

ب- قواعد ( ۸ نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- معرفه و نکره
۲- اعراب فرعی
۳- اعراب تقدیری و محلی
۴- صفت و مضاف الیه
۵- التحلیل الصرفی و الاعراب
۶- التشکیل

 

 

۱
۲
۵/۱
۵/۱
۵/۱
۵/۰

 

 

ب- قواعد ( ۸ نمره) نوبت دوم ( خرداد):

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱-معرفه و نکره
۲-اعراب فرعی،تقدیری و محلی
۳- عدد [۵]
۴- صفت و مضاف الیه
۵-اعراب فعل مضارع
۶-معلوم و مجهول
۷-افعال ناقصه
۸-حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس
۹- الاعراب و التحلیل الصرفی
۱۰- التشکیل

 

 

۵/۰
۱

 

 

۲۵/۰
۷۵/۰
۲۵/۱
۷۵/۰
۷۵/۰
۷۵/۰
۵/۱
۵/۰

 

 

ب- قواعد ( ۸ نمره) نوبت دوم (شهریور و بزرگسال):

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱-معرفه و نکره
۲-اعراب فرعی،تقدیری و محلی
۳- عدد [۶]
۴- صفت و مضاف الیه
۵-اعراب فعل مضارع
۶-معلوم و مجهول
۷-افعال ناقصه
۸-حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس
۹- الاعراب و التحلیل الصرفی
۱۰- التشکیل

 

 

۵/۰
۱

 

 

۲۵/۰
۷۵/۰
۲۵/۱
۷۵/۰
۷۵/۰
۷۵/۰
۵/۱
۵/۰

 

 

بارم بندی درس عربی(۲)سال دوم دبیرستان کلیه رشته‌هابه استثنای رشته ادبیات و علوم انسانی کد ۱/۲۲۴

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم

 

 

نمره

 

 

شهریور

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۴

 

 

درس اول

 

 

۵/۱

 

 

درس اول

 

 

۵/۱

 

 

درس دوم

 

 

۴

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۴

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۴

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس پنجم

 

 

۴

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۲

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۲

 

 

درس ششم

 

 

۵/۲

 

 

درس ششم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

 

 

درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

 

 

درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

 

 

درس نهم

 

 

۵/۲

 

 

درس نهم

 

 

۵/۲

 

 

 

 

 

 

درس دهم

 

 

۳

 

 

درس دهم

 

 

۳

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

بارم بندی عربی (۲) سال دوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی کد ۲/۲۲۴
الف: ترجمه عبارت ،کلمه،درک مطلب،مترادف و متضاد(۱۲ نمره) « صورت سؤال‌ فارسی باشد.» 
( مشترک در امتحان پایانی نوبت اول ، دوم و شهریور)

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [۷]
۲- سؤال چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (سه سؤال با کلمات پرسش طرح شود.« ۵/۱ نمره » و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه باشد.)
۴-تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان شامل :
– سه کلمه عربی به فارسی و یکی فارسی به عربی

 

 

ـ مترادف و متضاد
۶-تعریب

 

 

۷- تکمیل ترجمه ناقص

 

 

۸- اضواء قرآنیه و فی رحاب نهج البلاغه

 

 

۴
۵/۱
۲

۱

۵/۱

 

 

 

 

۵/۰

 

 

۵/۰

 

 

۱

 

 

ب : قواعد (۸ نمره) « صورت سؤال‌ها فارسی باشد.» نوبت اول ۲ ادبیات و علوم انسانی:

 

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

  1. یادآوری مباحث سال گذشته شامل: جمله فعلیه، جمله اسمیه، ضمیر، موصول، جامد و مشتق، ابواب ثلاثی مزید 
  2. معرفه و نکره 
  3. انواع اعراب 
  4. اعراب فعل مضارع 
  5. معلوم و مجهول 
  6. التحلیل الصرفی و الاعراب 

۵/۱

 

 

۷۵/۰
۲
۵/۱
۷۵/۰
۵/۱

 

 

ب : قواعد (۸ نمره) نوبت دوم ۲ ادبیات و علوم انسانی ( خرداد):

عناوین

 

 

نمره

 

 

  1. معرفه و نکره ، انواع اعراب ، اعراب فعل مضارع ، معلوم و مجهول 
  2. ـ عدد 
  3. ـ نواسخ 
  4. ـ اضافه و توصیف 
  5. ـ مفعول فیه ، تصغیر و نسبت 
  6. ـ التحلیل الصرفی و الاعراب 
  7. ـ التشکیل 

۷۵/۱
۵/۰
۲
۱
۷۵/۰
۵/۱
۵/۰

 

 

 

ب : قواعد (۸ نمره) نوبت دوم۲ ادبیات و علوم انسانی (شهریور و بزرگسال):

عناوین

 

 

نمره

 

 

  1. معرفه و نکره ، انواع اعراب ، اعراب فعل مضارع ، معلوم و مجهول 
  2. ـ عدد 
  3. ـ نواسخ 
  4. ـ اضافه و توصیف 
  5. ـ مفعول فیه ، تصغیر و نسبت 
  6. ـ التحلیل الصرفی و الاعراب 
  7. ـ التشکیل 

۷۵/۱
۵/۰
۲
۱
۷۵/۰
۵/۱
۵/۰

 

 

 بارم بندی عربی (۲) سال دوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی کد ۲/۲۲۴

 

 

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم

 

 

نمره

 

 

شهریور

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۵/۲

 

 

درس اول

 

 

۱

 

 

درس اول

 

 

۱

 

 

درس دوم

 

 

۵/۲

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۵/۲

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۲

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۲

 

 

درس پنجم

 

 

۱

 

 

درس پنجم

 

 

۱

 

 

درس ششم

 

 

۵/۲

 

 

درس ششم

 

 

۱

 

 

درس ششم

 

 

۱

 

 

  درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هفتم

 

 

۱

 

 

درس هفتم

 

 

۱

 

 

  درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هشتم

 

 

۱

 

 

درس هشتم

 

 

۱

 

 

 

 

 

 

درس نهم

 

 

۵/۱

 

 

درس نهم

 

 

۵/۱

 

 

 

 

 

 

درس دهم

 

 

۵/۱

 

 

درس دهم

 

 

۵/۱

 

 

درس یازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس یازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس دوازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس دوازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس سیزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس سیزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس چهاردهم

 

 

۵/۱

 

 

درس چهاردهم

 

 

۵/۱

 

 

درس پانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس پانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس شانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس شانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

 

بارم بندی کتاب عربی(۳) سال سوم  نظری رشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک کد۱/۲۵۴

 

۱- ارزشیابی پایانی نوبت اول و دوم : «صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.» [۸]

 

الف: ترجمه عبارت،کلمه، مترادف و متضاد و درک مطلب نوبت اول و دوم ۱۲نمره

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱-ترجمه عبارت ها، شامل :متن درس ها و تمرینات [۹]
۲- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (۵/۱ نمره شامل طرح سؤالاتی با کلمات پرسشی باشد و نیم نمره باقی مانده در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه باشد.)
۴- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان شامل:
– ترجمه سه کلمه از عربی به فارسی و یک کلمه فارسی به عربی [۱۰]

 

 

ـ دو مورد مترادف و متضاد
۶- تعریب

 

 

۷- انتخاب ترجمه صحیح از داخل پرانتز برای کلمه مشخص شده

 

 

۴
۲
۲

 

 

 

 

۵/۱

 

 

۵/۱

 

 

۵/۰
۵/۰

 

 

ب : قواعد (۸ نمره) نوبت اوّل« صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.»

 

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

  1. شناخت فعل معتل و انواع آن 
  2.  شناخت صیغه های مختلف فعل معتل و کاربرد آن 
  3.  مفعول مطلق و مفعول فیه 
  4.  الاعراب و التحلیل الصرفی 
  5.  التشکیل 

۵/۱
۵/۱
۲
۲
۱

 

 

 ۲ – ارزشیابی پایانی نوبت دوم  و شهریور : 

الف: ترجمه جمله،کلمه؛کاربرد واژگان؛مترادف و متضاد و درک مطلب(۱۲ نمره)

«صورت سؤال‌ عربی باشد.»

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱-ترجمه عبارت ها، شامل :متن درس ها و تمرینات [۱۱]
۲- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (۵/۱ نمره شامل طرح سؤالاتی با کلمات پرسشی باشد و نیم نمره باقی مانده در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه باشد.)
۴- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان شامل:
– ترجمه سه کلمه از عربی به فارسی و یک کلمه فارسی به عربی [۱۲]

 

 

ـ دو مورد مترادف و متضاد
۶- تعریب

 

 

۷- انتخاب ترجمه صحیح از داخل پرانتز برای کلمه مشخص شده

 

 

۴
۲
۲

 

 

 

 

۵/۱

 

 

۵/۱

 

 

۵/۰
۵/۰

 

 

 ب: قواعد ( ۸ نمره)نوبت دوم

 

 

« صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.»

 

 

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

  1. شناخت فعل معتل و کاربرد صیغه های مختلف آن 
  2. مفعول مطلق و مفعول فیه 
  3. حال 
  4. تمییز 
  5. مستثنی 
  6. منادی،حرف عطف، فعل مضاعف 
  7. الاعراب و التحلیل الصرفی 
  8. التشکیل 

۱
۱
۱
۱
۷۵/۰
۲۵/۱
۵/۱
۵/۰

 

 

 بارم بندی کتاب عربی(۳) سال سوم  نظری رشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک کد۱/۲۵۴

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم ، شهریور، بزرگسالان،و دی ماه

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۵

 

 

درس اول

 

 

۲

 

 

درس دوم

 

 

۵

 

 

درس دوم

 

 

۲

 

 

درس سوم

 

 

۵

 

 

درس سوم

 

 

۲

 

 

درس چهارم

 

 

۵

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۲

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۳

 

 

درس ششم

 

 

۴

 

 

درس هفتم

 

 

۴

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

بارم بندی کتاب عربی (۳)سال سوم نظری رشته ادبیات و علوم انسانی کد۲/۲۵۴ 

الف: ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (۱۲ نمره)

 ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم وشهریور) «صورت سؤال‌ها به زبان عربی باشد. »

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱-ترجمه عبارت، شامل: متن درس ها و تمرینات [۱۳]
۲- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
۳- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود.(۵/۱ نمره) و نیم نمره باقی مانده در ارتباط با مفرد،جمع یا معنی کلمه باشد)
۴- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
۵- کاربرد واژگان :

 

 

ترجمه سه واژه از عربی به فارسی و یکی از فارسی به عربی

 

 

مترادف و متضاد  [۱۴]
۶- تعریب

 

 

۷- تکمیل ترجمه ناقص

 

 

۴
۲
۲

 

 

 

 

۱
۵/۱

 

 

 

 

۵/۰

 

 

۱

 

 

ب : قواعد ( ۸ نمره) « صورت سؤال‌ها به زبان عربی باشد.» نوبت اول :

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- یادآوری مباحث سال گذشته
۲- شناخت فعل معتل و انواع آن
۳- شناخت صیغه های مختلف فعل معتل و کاربرد آن
۴- مفعول مطلق و مفعول له
۵- توابع
۶- الاعراب و التحلیل الصرفی
۷- التشکیل

 

 

۵/۱
۷۵/۰
۵/۱
۱
۱
۵/۱
۷۵/۰

 

 

نوبت دوم ( خرداد و شهریور و دی و بزرگسال) :

 

 

عناوین

 

 

نمره

 

 

۱- یادآوری مباحث سال گذشته
۲- شناخت و ساخت صیغه های مختلف از فعل معتل
۳-مفعول مطلق و مفعول له
۴-توابع
۵- حال
۶-تمییز
۷ـ منادی
۸ـ استثناء
۹- تعجب و مدح و ذم
۱۰- بلاغت
۱۱- الاعراب و التحلیل الصرفی
۱۲- التشکیل

 

 

۵/۰
۱
۵/۰
۵/۰
۵/۰
۵/۰
۵/۰
۵/۰
۵/۰
۱
۵/۱
۵/۰

 

 

 بارم بندی کتاب عربی(۳)سال سوم نظری رشته ادبیات و علوم انسانی کد۲/۲۵۴

 

 

پایانی نوبت اول

 

 

نمره

 

 

پایانی نوبت دوم ، شهریور، بزرگسالان،و دی ماه

 

 

نمره

 

 

درس اول

 

 

۵/۲

 

 

درس اول

 

 

۱

 

 

درس دوم

 

 

۵/۲

 

 

درس دوم

 

 

۱

 

 

درس سوم

 

 

۵/۲

 

 

درس سوم

 

 

۱

 

 

درس چهارم

 

 

۵/۲

 

 

درس چهارم

 

 

۱

 

 

درس پنجم

 

 

۵/۲

 

 

درس پنجم

 

 

۱

 

 

درس ششم

 

 

۵/۲

 

 

درس ششم

 

 

۱

 

 

  درس هفتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هفتم

 

 

۱

 

 

  درس هشتم

 

 

۵/۲

 

 

درس هشتم

 

 

۱

 

 

 

 

درس نهم

 

 

۵/۱

 

 

 

 

درس دهم

 

 

۵/۱

 

 

درس یازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس دوازدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس سیزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس چهاردهم

 

 

۵/۱

 

 

درس پانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

درس شانزدهم

 

 

۵/۱

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

جمع

 

 

۲۰

 

 

 

برای طراحی سوالات آزمون سال تحصیلی جاری، کتاب چاپ سال ۹۱-۱۳۹۰ مبنای طراحی سوال کتاب‌ فوق می‌باشد.

[۱] فقط تمریناتی که در خود کتاب ترجمه آنها خواسته شده است . بنابراین ترجمه همه تمرینات مد نظر نیست. در طرح سوالات سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند . 

 [۲] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

 [۳] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .

 (۴] عربی کلمه داخل جمله داده شود و زیرآن خط کشیده شود.

 [۵] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .

 [۶] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .

 [۷] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .

 [۸] در پایه سوم ریاضی،تجربی و ادبیلت و علوم انسانی صورت سؤال عربی و در پایه های پایین تر یعنی اول و دوم فارسی است. پیشنهاد می شود صورت سؤال را به عربی بدهید و در پرانتز ترجمه فارسی آورده شود .در پیش دانشگاهی(سال چهارم) صورت سؤال عربی است.

 [۹] فقط  آن گروه از تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است .

 [۱۰] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

 [۱۱] فقط  آن گروه از تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است .

 [۱۲] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

 [۱۳] تذکر : در طرح سؤالات سعی گردد درعبارت های کتاب تغییراتی داده شود و از دادن عین عبارت های کتاب خودداری شود . امّا این تغییر موجب دشواری سؤال و لطمه به دانش آموز نشود. هدف این است که دانش آموزان عین عبارات کتاب را حفظ نکنند .

 [۱۴] . در بخش معنی ، باید کلمه در جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

زیر فروشگاه

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

زیر فروشگاه