Header ad

بارم بندی کتاب زبان های خارجی سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹

۹۷۰x90

بارم بندی درس زبان خارجی (انگلیسی – فرانسه – آلمانی) پایه اول

تذکرات مهم :

۱ـ رعایت بارم بندی درطرح سؤالات امتحانات نهایی الزامی ولی درامتحانات داخلی پیشنهادی است. بدیهی است رعایت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری یا استانی از تضیع حق دانش آموزان جلوگیری خواهد کرد.
۲- بر اساس تبصره ۱/۲ ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی ، سؤالات امتحانات نوبت شهریور مراکز پیش دانشگاهی که به صورت هماهنگ منطقه ای طراحی می شود براساس۲۰ نمره و همانند بارم بندی امتحانات جبرانی مربوطه می باشد.
۳ـبارم‌بندی دروس دوره‌ی متوسطه دردبیرستانهای بزرگسالان همانند بارم‌بندی نوبت شهریور است.
۴ـ مواردی ازکتاب درسی که مطالعه آزاد اعلام گردیده در ارزشیابی ها لحاظ نمی گردد.

 

انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات ۵ نمره

فعالیت های کلاسی کتبی (۲۰ نمره )

ارزش یابی مستمر
(ارزش یابی کتبی و شفاهی در طول نوبت اول، دوم و در صورت تشکیل کلاس دوره تابستانی)

آزمون های مستمر کلاسی ۵ نمره

فعالیت های کلاسی شفاهی ۱۰ نمره

سرعت مناسب ۱ نمره

خواندن

ارزش یابی شفاهی پایانی (۱۰ نمره)

ارزش یابی پایانی
(نوبت اول، دوم، شهریور و یا دوره تابستانی)
آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح ۱ نمره
سلیس خوانی ۲ نمره
درک مطلب ۲ نمره

بازگویی و خلاصه کردن مطلب خوانده شده
(دانش آموزان پس از خواندن بخشی از یک درس، نکات مهم آن را در یک یا دو جمله بیان می‌کنند).
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره / آلمانی ۲ نمره

نقش‌های زبانی
(در این قسمت مهارت دانش‌آموزان در اجرای مکالمات مربوط به LanguageFunction مورد ارزش‌یابی قرار می‌گیرد) .
لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه و آلمانی بخش “مکالمه” جایگزین نقش های زبانی می شود.
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره/ آلمانی ۲ نمره
تلفظ صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود).
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است. ۱ نمره

تذکر : از۱۰نمره ی ارزش یابی شفاهی پایانی نوبت دوم، ۵/ ۲ نمره به نیمه اول و ۵/۷ نمره به نیمه دوم کتاب تعلق می گیرد .

دیکته – یک یا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را بنویسد.
انگلیسی و فرانسه ۳ نمره/ آلمانی ۴ نمره

ارزش یابی کتبی پایانی (۳۰ نمره)

جایگزین کردن لغات در جملات (۹ لغت در ۸ جمله) ۴ نمره واژگان
تشخیص کلمات مترادف و متضاد از طریق بافت۱ نمره
یافتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز ۱ نمره
پرسش های چهارگزینه ای ۲ نمره

در این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه پاسخ می دهند.انواع سوالات:Completion,Multiple choice,True/False,Wh questions,Yes/ No questions
۴ نمره

درک مطلب
(Sentence Comprehension) : در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته ای می‌باشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود. ۳ نمره
۴سوالات چهارگزینه ای ۲ نمره دستور
مرتب کردن جملات به هم ریخته ۲ نمره
کامل کردن جملات ناقص ۲ نمره
پاسخ به سوال باتوجه به تصویر ۲ نمره
نقش های زبانی ۳ نمره
مکالمات ناقصی که توسط دانش آموزکامل می شوند . سوالات این بخش به قسمت Language Function کتاب درسی مربوط می شوند. لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش های زبانی می شود.

الف – استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند.

این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: تلفظ
۱ نمره
ب – دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند.
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است.

توجه: در ارزش یابی کتبی پایانی نوبت دوم از مجموع ۳۰ نمره، ۵/۲۲ نمره ی آن متعلق به نیمه دوم کتاب درسی و ۵/۷ نمره ی آن متعلق به نیمه اول کتاب درسی می باشد.

بارم بندی درس زبان خارجی (انگلیسی — فرانسه — آلمانی) پایه دوم

انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات ۵ نمره

فعالیت های کلاسی کتبی (۲۰ نمره )

ارزش یابی مستمر
(ارزش یابی کتبی و شفاهی در طول نوبت اول، دوم و در صورت تشکیل کلاس دوره تابستانی)
آزمون های مستمر کلاسی ۵ نمره
فعالیت های کلاسی شفاهی ۱۰ نمره
سرعت مناسب ۱ نمره خواندن ارزش یابی شفاهی پایانی (۱۰ نمره ) ارزش یابی پایانی
(نوبت اول، دوم، شهریور و یا دوره تابستانی)
آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح ۱ نمره
سلیس خوانی ۲ نمره
درک مطلب ۲ نمره
بازگویی و خلاصه کردن مطلب خوانده شده
(دانش آموزان پس از خواندن بخشی از یک درس، نکات مهم آن را در یک یا دو جمله بیان می کنند).
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره / آلمانی ۲ نمره
نقش های زبانی
(در این قسمت مهارت دانش‌آموزان در اجرای مکالمات مربوط به Language Function مورد ارزش‌یابی قرار می‌گیرد).
لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه و آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش های زبانی می شود.
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره/ آلمانی ۲ نمره
تلفظ صحیح (ارزش‌یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می‌شود.لازم به توضیح است که ارزش‌یابی تلفظ فقط در مورد زبان‌های انگلیسی و فرانسه است. ۱ نمره

تذکر : از۱۰نمره ی ارزش یابی شفاهی پایانی نوبت دوم، ۵/۲ نمره به نیمه اول و ۵/۷ نمره به نیمه دوم کتاب تعلق می گیرد .

دیکته – یک یا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را بنویسد.
انگلیسی و فرانسه ۳ نمره/ آلمانی ۴ نمره

ارزش یابی کتبی پایانی (۳۰ نمره )
جایگزین کردن لغات در جملات (۹ لغت در ۸ جمله) ۴ نمره واژگان
یافتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز ۲ نمره
پرسش های چهارگزینه ای ۲ نمره

در این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه پاسخ می دهند.
انواع سوالات:
Completion, Multiple choice, True/ False, Wh questions, Yes/ No questions
۴ نمره

درک مطلب
(Sentence Comprehension) : در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته ای
می باشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود. ۳ نمره
سوالات چهارگزینه ای ۲ نمره دستور
مرتب کردن جملات به هم ریخته ۲ نمره
کامل کردن جملات ناقص ۲ نمره
پاسخ به سوال باتوجه به تصویر ۲ نمره
نقش های زبانی ۳ نمره
مکالمات ناقصی که توسط دانش آموزکامل می شوند . سوالات این بخش به قسمت Language Function کتاب درسی مربوط می شوند. لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش های زبانی می شود.

الف- استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند.

این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: تلفظ
۱ نمره
ب – دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند.
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است.

توجه: در ارزش یابی کتبی پایانی نوبت دوم از مجموع ۳۰ نمره، ۵/۲۲ نمره ی آن متعلق به نیمه دوم کتاب درسی و ۵/۷ نمره ی آن متعلق به نیمه اول کتاب درسی می باشد.

بارم بندی درس زبان خارجی ( ۳ )(انگلیسی ـ فرانسه ـ آلمانی) 
 

انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات ۵ نمره

فعالیت های کلاسی کتبی ( ۱۰ نمره )

ارزش یابی مستمر
(۲۰ نمره)

آزمون های مستمر ۵ نمره

سرعت مناسب ۱ نمره خواندن فعالیت های کلاسی شفاهی ( ۱۰ نمره )
آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح ۱ نمره
سلیس خوانی ۲ نمره
درک مطلب ۲ نمره
بازگویی و خلاصه کردن مطلب خوانده شده
(دانش آموزان پس از خواندن بخشی از یک درس، نکات مهم آن را در یک یا دو جمله بیان می کنند).
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره / آلمانی ۲ نمره
نقش های زبانی
(در این قسمت مهارت دانش‌آموزان در اجرای مکالمات مربوط به Language Function مورد ارزش‌یابی قرار می‌گیرد).
لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه و آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش‌های زبانی می‌شود.
انگلیسی و فرانسه ۵/۱ نمره/ آلمانی ۲ نمره
تلفظ صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود . )
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط در مورد زبان های انگلیسی و فرانسه است. ۱ نمره

دیکته: یک یا دو حرف از واژه در جمله حذف شود (انگلیسی و فرانسه ۱۶ مورد ، آلمانی ۱۲ مورد). انگلیسی و فرانسه ۴ نمره / آلمانی ۶ نمره

ارزش یابی پایانی
(نوبت‌اول،دوم‌و شهریور)
۴۰ نمره
جایگزین کردن لغات در جملات (۹ لغت در ۸ جمله) ۴ نمره واژگان :
(۱۰ نمره )
یا فتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز ۳ نمره

تشخیص اجزاء کلام (اسم ، صفت ، ضمیر و غیره ) از طریق بافت (Context) ب ۳نمره

در این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه شامل:
(Completion,Multiple choice, True/ False, Wh questions Yes/ No questions) پاسخ می دهند. ۴ نمره

درک مطلب: 
(۱۱ نمره )
(Sentence Comprehension) :
در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته ای
می باشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود. ۴ نمره
متن Cloze
(از آنجا که نمونه های Clozeدرکتاب درسی نیامده است لذا لازم است دبیران محترم این پایه، در کلاس و در آزمون های مستمر ، دانش آموزان را با این نوع آزمون آشنا سازند.) ۳ نمره
۴سوالات چهارگزینه ای ۲ نمره دستور :
۳ نمره )
مرتب کردن جملات به هم ریخته ۲ نمره
کامل کردن جملات ناقص ۲ نمره
پاسخ به سوال باتوجه به تصویر ۲ نمره

نقش های زبانی ۴ نمره
مکالمات ناقصی که توسط دانش آموز کامل می شوند. سوالات این بخش به قسمت Language Function کتاب درسی مربوط می شوند . لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه و آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش های زبانی می شود.

الف- استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند.

این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: تلفظ :
( ۲ نمره )
ب – دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند.
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است.

 

زیر فروشگاه

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

زیر فروشگاه